Monday, January 12, 2009

lain pula yg dpt..

spt yg korang tau..sabtu lepas akukan chk in kan cik ton & pak ali kat hotel mines tuu..smlm dengan tidak semena² cik ton tetiba jatuh sakit :( pagi² dia dah sms aku mengatakan dia demam soh dtg hotel cepat..

aku pon lps mandi terus gi kedai beli sarapan..lps mkn, terus ke hotel..tgk² dia dah bersiap utk dibawa ke klinik..adik aku lala yg gi bwk terus ke Hosp. Serdang sementara aku setelkan hal² di hotel..bdk² tu msh bz mandi kat pool..dah setel semua, dlm kul 11.45 kitorg pegi tgk ibu kat spital tu..

sampai² sana tgk org bleh thn ramai..tp bilik utk pemeriksaan hanyalah ada 4 sahaja..giliran cikton lg 5 org tp yarabiii lambatnyer wehh..cikton dah tak tahan..aku soh lala jumpa peg. kat situ kasik tau ibu dah tak larat sgt..yelah cuba bygkan dia tiba² demam pastu bengkak kaki tangan tiba² ok..manalah tak risaukan..aku mula ler ingat demam chiku jer..

tp lepas diperiksa doc kata bkn demam chiku..hanya jangkitan disebabkan virus..diorg kasik ubat dan boleh blk..aku pon mcm ala² tak brp nak percaya tp takpelah aku soh adik aku bwk ibu blk rmh aku sbb aku mskkan sup ketam ijau..ada kwn aku ckp demam gitu penawarnya sup ketam..

ni masa ibu kat spital mmg dah tak larat jln..tp bila adik aku dah urut² dia kat rmh aku..dan mkn nasik ngan lauk sup tu..dah bleh ler jln sket..dlm kul 6 diorg blk gombak semula..pak ali ckp dok rmh sana je sbb adik aku yg lelaki Ein ada kat rmh so dia bleh jaga ibu..

hopefully ari nih cikton dah baik sket..ubt sekadar painkiller jer..skrg tunggu keputusan ujian darah jer..moga² bkn penyakit serius..

gambar² cuti nnt aku post eh..mmg ler tak sangka..setelah epi² sambut ulangtahun perkahwinan tetiba plak ibu sakit..mmg ler sadis sket..hukkk..semoga ibu cepat sembuh..

p/s: baru lepas call gombak..pak ali ckp nak bwk cikton ke HKL sbb kulit ibu dah ditumbuhi bintik² alahaiiii...tghari ni aku kena jadi supir lg gi amek arash ngan en.zaim dr skool..emm..hopefully ptg kang bleh ler gi tgk cik ton..

UPDATE : doc. kat HKL suspek ibu kena denggi..bacaan darah kurang 200..so pasni dia tetiap ari kena gi chk darah..




13 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

isk isk...moga2 mak kak aqish xde pape...moga dia cepat sembuh yer...

azreen said...

alahai siannya mak u aqish....smga dia cepat sembuh ye....aminnn

wansu said...

sian kat ibu ct....kita hanya merancang...Allah yang menentukan...semoga ibu ct segera sembuh!

AinZa said...

semoga ibu kat ct cept sembuh...amin...

AyKay said...

semoge cik ton cepat sembuh. biasalah bila umur dah meningkat maka kesihatan menurun dah gitu lumrahnya manusia. apa2 byk2 sabar dan do'a.

Dee said...

siannya mak u aqish..minum air byk2 tau..mcm my hubby je arituh..semoga mak u cpt sembuh ye..

eita_tks said...

semoga ibu ct cepat sembuh..amin.

AQisH said...

kpd SEMUA kengkawan..

terima kasih di atas ucapan dan doa kalian semua..

mama mya said...

semoga mak aqish cepat sembuh..

MasNurin said...

Salam,

Nanti akak link awak ye. Orang kata kalu demam denggi kena makan sup ketam pastu kena minum air banyak. Bacaan platelet count akan mengurang disebabkan takder selera nak makan. Hehehe akak ada buat kajian sikit.

fiza said...

siannye kt ibu kak qish. hope cepat sembuh. bg minum 100 plus, InsyaAllah ok. ayah, mak, adik3 penah kene camni. hosp mmg akn bg ubat camtu je..

alia said...

moga mak akak aqish cepat sembuh

ita.itu said...

aah bagus ko buat sup ketam..bgi 100 plus skali..sian org tua kan