Monday, September 14, 2009

apalah nasib..

kononnya thn ni..buat preparation raya awal²..termasuklah penyediaan baju raya mmg dah setel sebelum raya lagi...nak tumpukan ibadah dlm bln ramadhanlah kekdahnyer..tapiiii..kita hanya merancang..Allah jua menentukan..

jumaat lepas aku baru gi amek baju yg dh ditempah sejak bln Mei ari tu..huhu..lama berjenggutkan baru nak amek..dgn konfidennya plak nak wat baju raya..kain dibeli thn lepas..baru thn ni agak menterhegehkan diri nk menempah..baju anak dara kainnyer mmg sedondon ngan maknyer lah kunun²...TAPIIIIIIII..owaa..musti ada tapii..baju aku mengalami masalah kebesaran yg dah repair pon besar gakkkk..wat mini kurunglah kunun² pastu ngan tailor yg baru yg aku x kenal..kamikaze jer..sekali try dpn en.zaim..bleh dia nye stetmen "betoi2 kampungan ler tailor ni jahit" owaaaa..sadisnyaaaa..:-((

abih tu camno nih..terpaksalah gi carik baju siap gak..adoilah..patutnya gi care4 tadi tp x jadi..silap² kena beli utk anak dara tu punye skali..nak sedondon punye pasal..

moralnya..xyah ler gi gatal2 nk tempah kat tailor x kenal..nak murah punye pasal..dah jadi kena beli lain lah pulok..aku x tau ler ada kekuatan ke idak nak pakai baju tuu..org kampung en.zaim pon rasanye x jahit "sekampung" tu..hukhukhukkk..

klu korang tgk potongan baju tu..adoilaaa..mcm thn 70-80an jer tau..lbh tepat lagi udah mcm pesen cikbedah menteri miti dulu tu..owaaaa :-((


11 comments:

TiNiE said...

huhuhu sabo kakqish..
so, lengkali better beli readymade jer..sonang...

pinkiss said...

tulah, i cakap takyah buat baju raya.. u degil takmo dengar..

Dee said...

ler aqish..siannya ko..kt pkns pun byk baju budak..gi ler cari..

rasp said...

alahai...ciannya kat u...
mmg wajib u gi beli yg readymade nye sis...

Ayang Anim said...

t..
anim bengang gak ni...
tempah 2 baju...
satu tu sam ngan anak dara tu, buat kebaya sorang satu, yang satu lagi tu, nak buat kurung pahang utk anim sorang, sekali tailor gi buat kebaya utk anim ngan anak dara tu gak..
dah kena cari kain lain lak...
hampeh tul...

luvluv said...

apa lagi... cinta kaseh wardrobe kan ada.. kuang kuang kuang

http://cintakasehwardrobe.blogspot.com/

oMMy fiRuz said...

nak tengok..nak tengok...hihihi..

zubye said...

ala... ciannya mami.. apa kata mami tempek sini baju tu..kitorang bagi komen dan buat afundi sket..

kitorang pun last minit je.. minggu lepas baru settle baju melayu irfan.. oklah dapat sedondon.. walaupun biasa2 je.. tak kisah lah... yang penting raya utk budak kecik ni je yang lebih nya.. mama abah pakai apa ada je..

ok mami.. ipan nak terbang sok.. tak nak ikut gi airport ke? kitorang bertolak kul 9 dari sini.. pontenglah keja hantar kitorang sekeluarga ke airport.. wah macam bagus..

oklah mami.. nak mintak maaf zahir batin ni kalau ada buat silap.. esp ipan yang selalu buat mami sakikkk hati jo kan.. balik kampung nanti kita beraya lah betul2..

ok babai!! kamek owang mau niki belon!!! eksen sket ngan abg arash ngan kakakkkk hahhahaha! tkpe.. kakak ngan abg naik sibik.. best gak tuhhh!

pinkiss said...

besar ke?

CIKPEDOT said...

dia jahit baju ko mcm baju saloma ke???

Anak Pendang Sekeluarga said...

Sabda Rasulullah s.a.w:
Maksudnya: ” Bagi orang yang berpuasa ada dua kegembiraan. Pertama, kegembiraan ketika berbuka (atau hariraya) dan kedua, kegembiraan ketika bertemu dengan Tuhannya kelak”. Hadis riwayat Imam Bukhari dan Muslim.
Selamat menyambut hari raya Aidil Fitri dari saya,andai kata tersilap bahasa,maaf dipinta ye..hu3
Harap boleh tukar link…..lepas nie…(add la saya)