Friday, December 5, 2008

ada jer manusia camni eh

b4 wat keje nak citer gak perihal tadi..adoiyaii..hawat ler kita tak sabo waktu memandu eh..pelik aku..ni kisah td..berlaku di cabang simpang tiga rmh aku ler..biasalah kat situ semenjak cuti sek. ni crowded dia lain mcm ler pulok..

dkt situ ada traffic light..mmg patutnya turn aku jln dah lampu ijau..oleh kerana dah berasak² kat dpn tu aku tak jln ler takut kang dah merah tp keta aku nnt tersekat kat tgh² menghalang org yg sebelah sana nak lalu kan..(korang paham tak ni..buat² paham jer lah eh) ada sekor mamat kat belakang keta aku nih..hon tak hengat kat akuu..siap buat isyarat angkat² tgn soh aku jln jugak wpun keta kat dpn tu dah padat dan sendat..memula aku buat dekkk jer..lepas dah diam drp bunyik hon pepagi yg membingitkan tinger tu..aku lak wat isyarat kat dia..aku angkat tangan soh dia terbanggg jer klu nak cpt..haaa amek koo..dia tak pueh ati still mcm ala² kondem aku knp tak mo jln..

aper lah ko ni bongok dan selfish sgt?? klu jln pon menambahkan sesak buat aper..pastu org belah lain akan marah kita sbb halang jln dia..cubalah bertimbang rasa sket..klu lambat sapa soh ko tak kuar lepas subuh atau sebelum subuh time tu konpem kat situ tak jem..harap pakai baju smart² siap pakai tie tp otak letak kat lutut..

kesimpulannya kpd pemandu lelaki jgn suka buli pemandu wanita ok..ingat ladies first..ngerti..?? err..ada kene mengena ke..belasah laaa..

6 comments:

pinkiss said...

kalau i jadi u datin, i pijak brek kaki. buka pintu, kuar. bediri tepi jalan tu buat bodo. biar padan muka dia.

Unknown said...

itu ler kan..selalu je ade pembuli jalan raya ni..

Leenoh said...

Salam.
Allah jadikan otak manusia memang sgt menakjubkan, cuba kita fikir, dia mampu fikir cari duit dan beli kereta besar dan mahal tapi tak pandai pula ikut peraturan jalanraya.

Agaknya jiwa tidak tenang dan tidak sabar, sesungguhnya bersabar itu sebahagian dari iman.

Wassalam.

Anonymous said...

bawak ja lori ...

kalau nak calar2 pun tak kisah ...

wakakaka...

kadang2 aku pun geram time drive ni ... mudah tul temp naikkk ...

tu yg kadang2 fikir bawak lori pun lagi bes ... sapa nak himpit pun xkisah ...

hahaha

rgds,

razifembi, penang

AQisH said...

pinkis - u ni brutal tawww :-p

suw - sbb tu ada penjara kang tak tau nak letak sapa lam tu huhu

leenoh - mungkin diorg ni kurang amal kot kan tu pasal krg sabar..wahh mcm terror jer aku..

razifembi - ko nak bwk lori ye..mana bleh kuar time org gi keje ngan blk keje wehh ;-)

hairul said...

erkkk...ladies 1st?
kire ok lahh...jalan je..huhuhu,,,
sorryy..terjumpe blog ni..
dan ter komen..hahhaa