Monday, December 1, 2008

berjaya juga akhirnya..yeayyy!!

isshhh...isshh..isshh..tak tenteram sungguh aku nak bekerja ari ni selagi tak post entry ni lah :-p yer aku tau patutnya aku citer pasal makyong extravaganza tu dulu kan..tp takpelah aku nak citer pasal semlm dulu laaaa..baru reda hatiku ni..

semlm yakni 30 Nov bersamaan 2 Zulhijjah..aku dan geng² Poly PD '97 dgn jayanya telah menghadirkan diri ke majlis Parti Periuk Berjaya 2008 yg diadakan di Sek. 7, Shah Alam iaitu rmh Datin Mira Edora..ihikss..saja nak jett dia sket :-p

majlis yg sepatutnya berlangsung jam 2.30ptg telah menjadi delay krn sbb² teknikal..actually mlm sabtu tu aku tido rmh baru..biasalah kan blom pindah betol² so rmh tu jd rmh hinggap weekend kitorg..so se awal kul 9 aku dah chow cpt² blk semula ke Cheras utk masak memasak..yg en zaim dan anak² tinggal dulu..kesudahannya kul 2.30 baru diorg blk..hangin jer rasa..tu yg sampai rmh mira pon kul 3 lebih..sian mak buyong yg dah kelaparan terpaksa tunggu aku..tima kasih atas kesabaran anda dan noni yg sememangnya punctual gitu;-)


pose dulu sebelum masuk rmh..masa ni noni tak kasik aku msk lagi dia nak amek gambo dulu..tgk akak bersama bekalannya..gigih ok i memasak tadii...


pose jgn tak pose..sukaaaa sgt pic ni..sbb errr..sbb err..tah ler aku pon tak tau huhuhu..haa sbb noni yg tlg amekkan pic ni :-p

ni laaa juadah yg akak buat deknon oiii..ada 2 jenis spaghetti iaitu bolognaise & cabonara..haa dua² ni feveret aku anak beranak..pastu ada castard caramel @ puding karamel err..my signature dish ler konon² huhu..haaa cuppies tu kiutkan pulak² letak lam piring luv² lg..memula ingat nak kelentong diorg aku yg wat tp setelah didesak berkali² krn tidak mempercayai kekemasan deconyer itu dibuat olehku citt..akhirnya aku beralah ler..yer aku ode ler kat wansu cuppies ni ;-) mmg sdp sapa nak ode leh tgk website dia..waahh promo lagi...

ni lain² makanan yg dibawa oleh noni dan nuyut..haa nuyut mmg mengikut tema parti periuk..mmg ngan periuk² lg diletaknya rojak yg sodapp itewwww...noni lak bwk ayam tandoori payat, tempe goreng nyum² dan sayur campur yg aku suka sgt cedapp..maveleskann..

lepas mkn pose dulu..sebelum meneruskan aktiviti seterusnya..fuhhh byk tol pinggan kertas yg nak kena buang kan..nasib baikkk..tak yah cuci byk²..

selesai mkn aktiviti menapau lah..sbb aku msk pon byk..3 bungkus pasta tuu..mmg byk lebih..so kitorg kenalah tapau srg sket..licin kuah yg aku buat..aku tapau spageti sket sos kabonara buat semula kat rmh mlm td hehe..yg lelain sayur campur noni pon sdp ratah²..tuan rmh lak msk kek coklat..pn sri eda bwk perut..mmg berlenggang sungguh hehehe..

haaa lepas mkn jgn lupaaa basuh pinggann..yg pentingg sempat pose ok..oohh sesungguhnya aku ngan kamera mmg tak boleh dipisahkann..jgn mareeee..tgk mak buyong dua org kat blakang tu jeles nak enterprem gak..

oklah bleh ler enterprem sambil memegang sendukk..cantik dapur ko mira..kaler menyerlah..sebenarnyer ada gak yg terkilan tak dpt bergambar sebelah tutttt..nonii..ko jgn pecahkan rahsia aku tau :-p

sambil mak² bz chatting tak hengat..anak² pandai bwk diri..siap main monopoly lagi..adoiyaii mira oii ni yg aku lemah klu gi rmh ko ni lah..asal blk dlm keta arash bebel soh beli menan mcm² laa termasuk ler honeypony ni tak reti nak sebut monopoly blehhh...

k lah ni pose sebelum melangkah keluar dr rmh mira itewww..yg dlm beg oren tu semua bekas kosong yg blom basuh..sbb ada org hasut aku..jgn bsh nnt maid kat rmh takde keje..aku setujuuu...
dari kiri eda, aqish, noni, nuyut & mira

pose gojes sebelum say gud bye..eee..ni yg aku pressure berdiri sebelah minah slim tu tau..teruss aku semangat waja nak sambung diet aku yg dah tinggal kenangan tu..isshh tak leh jadi..aku nak kurus balikkk..owaaaa...

bersama anak² yg tak brp nak blk lagi masa nih..ye lahh dok mainn jerr..tak puas²..menan byk sgt eh..kopak aku lepas niii miraa oiii..

hehehehe..sesungguhnya pose kontrol ayu seperti biasa...seronot tak terkata semlm tu..dpt jumpa kengkawan lama..wpun b4 this aku dah jumpa pon diorg thn ni...hopefully next time dptlah kita jumpa lagi dgn ahli² yg lain meramaikan majlis..mmg best bwk pot luck ni kan..
byk lagi pic..sila²lah tgk kat sini spt biasa ;-) oklah baru aku bleh wat keje ngan hati yg tenang dan gumbiraa..nnt aku citer pasal makyong lak yerr..kali ni betol punyer ;-)

5 comments:

pinkiss said...

sampai ke la ni aku masih senyum tak sudah. perut aku still tegang dek kerana asik ketawa² je smlm. jgn risau, aku simpan rahsia ko tuh. sshhh..

wansu said...

begitu gigih ct ct bawak bekalan party periuk dia....

macihhh laa jugak sebab tak lupa pd cuppies ambo walaupun punya banyak makanan di bawa....promo lagi uuu...

funfliffy said...

thanks for featuring me at your blog.. im gonns link u too... x poly pd ke? course ape? sy mgajar kat polisas...hehehe comel !

bell said...

amboiii semedang posing. tak payh diet kak da comeii da ngeh2.

ita.itu said...

siap posing ngan pinggan tuh..hehe..nok..ko dok mana ek