Sunday, December 7, 2008

berkorban apa saja

sempena hari raya korban nih..aku ingin mengambil kesempatan utk mengucapkan Selamat Hari Raya AidilAdha kpd semua bloggers dan kengkawan yg mengenali diri ini..wahhh ayat skema jer :-p

aku telah selamat berada di kpg KB jam 1.30 pg semlm..klu korang nak tau..semalam kitorg berada dlm keta selama 13 jam ok..en. zaim dgn konfidennyer ckp dah tak jem sbb dah cuti sek. org dh ramai blk kpg awal2..iyoolah tuu..kesudahannya jem tak hengat start dr hiway karak tu..pastu lancar..sambung blk jem kat bentong ke raub..pastu gua musang..tah brp km adoiyai...nak menyampai ke kuala krai pon sama jemnyer..penat weh..ntah bilalah LPT nak siap..tolonglah siapkan cpt..tak larat dok lam keta lama2..nasiblah anak2 aku tu jenis tak byk kerenah jln jauh2 nih..tido jer huhu..apa pun selamat gak sampai kitorg Alhamdulillah..

tgk ler nih..pemandu di mesia nih jln dahlah jem diorg menambahkan jem..drive kat emergency lane..bilalah mentaliti kita ni nak berubah..yg tak tahan bas yg bsr ni mmg lah..haii tak tau nak ckp..

mlm ni lak lepak2 je tgk tv..bab2 msk semua dah setel..mek buat kuah kacang..aku dah perap daging dan ayam utk buat sate goreng esok..mek kata takyah bakar lah ari ujan jer..fuhh selamattt takyah nak cucuk2 sate tu..huhu..

sebut pasal pengorbanan ni kan..sajalah nak kongsi ngan org..bahawasanya en. zaim telah melakukan perngorbanan utk diriku ini iaitu melangsaikan hutang kad kreditku yg lg satu nih..dulu aku pakai 2 kad...pastu 3 bln lepas dh tutup satu...tinggal satu tu pon dah paras idong..oleh kerana en.zaim begitu prihatin dia telah membayar semua belen dan soh aku tutup terus kad tu..yahoooo..alhamdulillah pucuk dicita ulan mendatang gitu..sekrg aku telah bebasss dari belenggu otangg piutang kad nih..seronot rasanyer..pasni aku akan belanja berhemah guna cash jer..pandai tak aku :-p ailebiu en zaim hehehe..

alahai org sebelah yakni kakak iparku dah panggei soh gi rmh dia..dia msk kuzi utk raya esok..yg pasti mlm ni dah siap..klah nak gi sana dulu di samping nak layan citer melayu dlm astro ria ni..mcm best jer citer pasal penkid..si memey kontroversi tu berlakon..haa first time aku tgk dia nih..di samping pelakon2 lain yg mantap2..lama dah tak layan dram melayu nih..kul brp nak abih citer ni eh..esok kena bgn pagi..ehh chop2..lawo nyer rumh dlm nihhh..huhu..oh..yaa tajuk citer nih Bisikan Azazil..apo maknanyer eh..fuhh..enot jd tomboy..begitu juga si nabila huda yg baru kawin tu..dasat2...nnt kita sambung eh..




No comments: