Thursday, December 25, 2008

promosi kembali ke sekolah

hari ni seawal kul 10 pagi kami sekeluarga dah kuar rmh..tpt pertama yg dikunjungi dah sah2 lah warung makan kat tepi jln kat luar tu..standardlah aku nih hawat ler malas tol nak msk kan konon2 pindah rmh ni semangat nak msk kesudahannya mkn kat luar gak uhukk..berbalik citer gi sarapan tadi..tak sangka plak arash ngan adelia suka mkn kat situ..aku, en zaim & adelia mkn nasik lemak (poyolah aku diet kan aduss..) arash spt biasa fav dia roti telur..visual tak dpt disertakan sbb tgh lapa..

selesai mkn..kami teruskan perjalanan ke Jusco, Cheras Selatan..5 min jer dr rmh aku..sebenarnya kriteria utk mencari rmh bg aku haruslah berdekatan dkt soping mall yer tuan puan..

kul 10.45 kitorg sampai kat jusco..nak tau tak..time tu parking kat luar dah hampir penuh..kat tkt 1 lak still ada kosong kitorg parking situ lah..aku pon heran kul brp lah diorg ni sampai mall kan..ke sampai sebelum subuh bwk bantal tunggu dpn pintu tu..huhu..

korang percaya tak..anak2 aku biasanya naik stroller klu gi memana soping mall yg bsr2 nih..haa..dah besar cam gini pon kena tolak lagi wehh..kebetulan td kitorg tak bwk terpaksalah masukkan dlm troli ni plak..adoiyaii diorg ni mmg malas nak berjalan tp kuat gak soping..isshh..ikut sapaaa laaa ni..

aku membeli belah ler peralatan sek. utk diorg nih..nasib org tak ramai lg senang ler nak memilih ngan byr..sblm tu..aku sempat redeem point jusco aku tu..rupe2nye dah ada 11 ribu point klu aku tak redeem nnt burn aje..so aku tukar dpt voucher 80 henggett tuuu..aper lagi kann..

adoiilaaa hawat ler brg2 semua mahaii eh..brg2 bdk pon mahai..thn ni dua2 anak dah sek. lg ler bertambah belanjanye..diorg lak tak mengalah semua nak pilih brg ikut karektor kartun jer..eee..nasiblah kitorg mampu lg nak melayan..tu pon sbb anak ada dua org jer..klu ramai sorii la ye abg n adik..korang kena pakai cam ayam jer yer mcm mommy dulu...

lps beli2 wpun brg aku kesudahannya tak beli kecuali tuttt..itu entry lain klu dah berjaya baru aku bleh tunjuk :-p kitorg blk rmh kul 4..haa jgn tak tau..aku ngan en.zaim klu gi sopin mall at least 5-6 jam tu wajib ok..

ni ler antara brg2 yg adelia nak..aku nak beli beg yg kecik je..tp dia nak gak yg besar tu..nasiblah tak mintak yg bleh tarik skali tu..adoila penin..baru tadika dah pandai demand..takpe dik..pasni pakai brg ni sampai darjah tiga ok!

abg lak akhirnya dpt jugak brg idaman dia..maklumlah skrg dok gila Ben10 jer..adehhh..segalanye ben10..tumbler ijau tu rupenye dpt free ada lam beg tu..nasib tak beli lain..selain brg ni beli kasut sek. dia 2 pasang ngan stokin 6 psg..brg2 ni jer dah beratus eh..aku dah pesan kat diorg..pakai sampai dah tak rupa beg ngerti?

bila dah membeli tu tibalah time nak memposing ngan barangan yg dibeli plak..

tgk tu semua Ben10 weehhhh...

adikk pon sempat ler pose ngan dora dia tuuu..hp pon beli baru gakkk..adoii brp byk ler yg dia ada ni...
tak sabar dah nak gi skool..adik tak yah beli kasut..sbb dia pakai kaki ayam jer kat sek. dia tu nnt..so beli sandal jer lah..tu pon rega lg mahai dr kasut sek. abg adehh..

abg pon tak ngalah nak pose gak ngan beg kebanggaan dia...

emmm..lepas penat posing turn mommy lak nak gi pasar malam..pic kat sana aku tak amek..sbb dah amek ari selasa lepas..(nnt aku tunjuk eh siapkan entry ni dulu) oh ya..kat sini pasar mlm 2x seminggu..fuhhh heaven jer rasa..selamat dah 2 ari takyah msk :-p td gi beli sayur2-an yg byk..maklumlah anak bujang aku ni suka mkn sayur..klu tarak sayur bising satu rmh..sayur fav dia skrg baby corn dan all time fav. kedua2 anak aku ialah sawi..korang percaya tak..harusslah kena percaya ok;-)




8 comments:

pinkiss said...

amboi² datin.. diet ke tuh? ish.. beg dorang ni lebih besor dari dorang. u nak suh dorang pakai sampai dorang besar eh?? takpe.. salah satu jenis penjimatan yang bijak. dulu i sekolah, takde beg pun. tak mampu.. huhuu..

AQisH said...

pinkiss - datin..mmg kopak gak smlm..tu psl i paksa diorg pakai selama yg buleh hik²..psl diet tu i dah perketatkan mulai ari nih..huhu:-p

ita.itu said...

nok aku cadang pun nak beli beg ben 10 utk anak aku..brp rm ek nok..dia pun suka ben 10 gak..alahai

NaD said...

bagusnye adelia ngan arash nak makan sawi. salu bebudak taknak makan sayur. afreen plak suka makan petai. koh koh koh!

Dee said...

eh..sonok anak ko pandai mkn sayur..anak dee..hemmm..hampeh..

jam ben10 itu beratuskah? kita dulu..xde g2kan..xpelah rezeki doranglahkan..janji blaja rajin2 udoh..

AQisH said...

ita.itu - ita harganya telahku beritahu kan huhu..

nad - makk oiii biar betol afreen selera org tua tol kikiki..

dee - emm nsb baiklah anak2 i suka sayur esp. si abg..adiknyer lak memilih sket..err..psl jam Ben10 tu gitu ler lebih krg reganya..mmg untung ler bdk2 skrg..senang jer nak dpt..zmn kita dulu jgn harep..beli tu pon dgn wasiat yg pjg lebar gak hehe..

dakgilachoc said...

wah2 kemain lagik yer...semua nak 1 set...bankrupt gitu kan kak...time kita dlu mna ada semua neh..beg pn jenis kanvas jerk...ekekekekeke...xpe kak...sabo2...zaman dh berubah kan..

AQisH said...

nani - ye lor..diorg skrg mmg pandai demand takpelah klu takat utk 2 org ni mampu lg ;-)