Friday, July 20, 2012

Salam Ramadhan uolls ;)

Alhamdulillah..diam x diam..esok umat Islam di M'sia akan menyambut 1 Ramadhan 1433H..syukur sgt² masih bernafas dan diberi peluang utk menyambut Ramadhan dan seterusnya semoga dpt menyambut syawal pula..insyaAllah..nak puasa ni..anak² pon rasa x sabar katanya..mamy lg lah suka..sbb x pyh nak pk nk mkn aper siang harinya..x yah kan susah² nk msk memasak lunch tu..(dasar mak yg pemalas)

sebelum kisah mggu lps jadi basi..(beria² last week kata nak hapdate segala peristiwa last week khenn..sdhnyer nk dkt seminggu jugaklah nak citer..aisshh.) mehlah layan gamba² majlis Doa Selamat, Tahlil dan Aqiqah anak buah kami yg terbaru Dhiya Ul'Haq ni yer ;)


comel kann mcm anak mat salleh pon ada mamy tgk dhiya ni tauuu...gerammm..rasa nak ciumm jer dia 24jam tau..


ni anak dara saya pula..dah bsr sgt nampaknyer si kakak adelia @ stoberi mamy ni tauu...thn ni dh drj 2..berazam utk puasa penuh thn ni..thn lps tggl 1-2 hari je rasanyer..bkn puasa je kena penuh ye kakak..solat pon kena penuh jugak 5x sehari yer..


yang ini heroin terbaru mamy laa..anees @ debot mamy tu..bersama karipap kegemarannya..baby xyah puasalah yer..nnt mengaruk² kat mamy jugakkk ;)

pic anak bujang srg² mmg xde lah..dia biasalah dah bujang..buat hal sendiri..malas nak bergambar..


tgk tu kompilasi gamba dhiya ul'haq sejak lahir sampai latest..comel² kann..


pagi² kita ada bacaan yassin dan doa selamat drp group wanita..


sdg org mengaji tu..si debot ni sempat plak tido sblh nenek..


nampak tuu baikk punya lentok..memula dok atas riba nenek..pastu semakin menurun plak kedudukannya..mau x ngantuk..dh kena paksa bangun pagi² kul 7..selalu bgn kul 10-11..ahakss ;)


dah hbs bacaan yassin dan doa kita mkn pulak..menu ari tu kari kambing, ayam msk merah, daging msk kicap, acar, papadom, roti jala,  kuih muih..mmg sedap spt thn sebelumnya..amek dgn org yg sama jer ;)



lps zohor..kumpulan dari masjid pula dtg utk doa selamat dan tahlil..baju putih dpn skali tu lah ayah saya pak ali..pakai selempang ala² ustaz don gituuu ;)




tgk dia asik berkepit dgn pakteh..ayah dhiya ul'haq ;)



ini ibarat kata pepatah sambil menyelam minum air..sempatlah lagi mamy buat acara ptg kek utk anak² dara mamy dua org tu..srg lahir bln 5 srg bln 7..sekalikan saja terus jimat belanja..haha..dasar KEDE plak di situ :p baru nampak wajah anak bujang i yg berbaju biru tu kan..


aiiipp² buat aper tuuuu..colek² krim ehhh..


 

kesiannlah diorg ni..dah x sabar sgt rupernyer..yela² mamy ptg laaa kek tuu..


irfan menanti dgn sabarnyer mamy membelah cheese kek yg x cukup ketinggian itewww..tapi yg penting sedappp ;)


we are sisters ;)


tetiba plakk teringin lg srg baby boy...aissshhhh...ni semua sbb tgk kecomelan dhiya ul'haq ni laa tauuuu..geramm..


with sisters n sisters in law..;)


ini gamba raya thn 2010..nampak gayanyer cucu nenek dan atuk telah bertambah bilangannya thn ni menjadi 10 org..alhamdulillah..thn ni semua giliran beraya di gombak..mmg kitorg dah set dari sejak kawin..raya kena serentak ikut giliran..dan giliran gombak tahun ni yahooooo ;)  semoga dptlah bergambar mcm ni lagi di pagi raya nanti..insyaAllah..moga² cukuplah korum thn ni..

akhir kata..selamat menjalani ibadah puasa..semoga thn ini lbh baik dari thn sebelumnya..semoga kita dpt melipatgandakan lagi ibadah di bulan yg mulia ini..mohon maaf sekiranya terkasar bahasa dlm mengenali semua walau di alam maya sahaja..amin..

 p/s : nampak tak desserts yg byk² atas meja tu..tu semua iolls yg buat..sajalah nak promote ni..sila²lah layari blog bisnes kecil² i ni yer..;) klik ajer di SINI 

1 comments:

hazanis said...

u inspired me :) jom tngk blog saya plk http://kakiblogger.mygeng.org/#s01