Thursday, May 6, 2010

Allah lebih menyayangimu sayangg...

rasanye baru saja aku dan anak² pergi melawat rakan sepejabatku Lyn yg baru melahirkan anak ke 4..sgt comel wajahnya itu..waktu tu baru dua minggu..tapii hari ni pabila umurnya baru menjangkau 1bln 21 hari..ibunya baru saja habis berpantang, dia telah dijemput Ilahi...:-(

dulu aku penah ceritakan perihal manja..iaitu kakak kepada baby Kimi ini di sini..dan di sini juga
sekiranya masih ingat lagi..Manja yg ketika itu berusia 5 bln lebih..telah kembali ke rahmatullah..pada nov 2008..akibat penyakit yg agak misteri..tetapi hari ini..adiknya pula mengikuti kakaknya..hanya dgn demam biasa sahaja..Allahuakbar..sungguh besar ujianMu terhadap hambaMu ini ya Allah..bayangkan dlm masa x sampai 2 tahun..2 org anak telah pergi buat selama²nya..

hati ibu mana yg tidak hancur luluh..melihat anak yg dikandung selama 9 bln..elok sempurna normal..tetiba meninggalkan kita hanya kerana demam biasa..ye laa apapun kita kena redha dgn ketentuan Ilahi..

pagi tadi aku dan beberapa org rakan pejabat sempat melawat jenazah baby Kimi di rmh neneknya di Keramat..mengikut cerita lyn..pada 4hb lepas baby kimi demam..suhu dlm 38 degree..tinggi jugak lah..lepas gi klinik mkn ubat suhu pon turun..tapiii mlm tadi dlm kul 10 lebih..lyn tgk baby kimi lain mcm..bunyi pon mcm org mengerang sakit tp xleh nak luahkan..ye laa dh nama baby kan..tp naluri keibuan kuat mengatakan yg baby x ok..hati x sedap..maklum dah ada pengalaman sebelum ni..tgh mlm dibawanya kimi ke klinik..nak pastikan sama ada baby dia tidur atau sebaliknya..sampai klinik doc kata baby tidur..tp dia suggest terus gi spital..tgh² doc nak buat surat refer..lyn msk semula dlm bilik doc..sbb dia x rasa heart beat baby..doc suruh lyn pegi hosp sebelah klinik iaitu Damai Hosp. dan doc di situ mengesahkan baby kimi telah tiada dlm kul 4.15 pagi tadi..:(

doc yg bagi rawatan terakhir tu kata..sdh beberapa jam oksigen tidak sampai ke kepala baby kimi..andai kata bwk awal ke hosp. pon..kebarangkalian nak sembuh amat tipis..kemungkinan baby kimi akan mengalami kecacatan kerana kekurangan oksigen tadi..Allahuakbarr...

inilah baby kimi gambar masa dlm pantang..aku sempat ambil dlm FB ibunya lyn..tadi masa lihat jenazah yg sgt comel..idung mancung..bdn kecil molek..aduhaiii teringat pula dgn anak yg bakal aku lahirkan ini..mintak dijauhi segala musibah hendaknya..lyn berpesan padaku..klu anak masih baby esp. 6 bln ke bwh..yg demam..terus je lah pegi hospital..xyah lah gi klinik..dkt hospital pemantauan lebih terperinci..insyaAllah lyn akan ku ingat kata²mu itu..

aku sgt sedih hari niii..dok bayangkan klulah perkara yg sama berlaku dlm keluargaku..apakah yg mampu aku lakukan..yerr seelok² mmg kita akan bersabar dan redha setiap yg berlaku ada hikmahnya..tapiii sebagai manusia biasa..siapa yg boleh lari dari kesedihan...aku doakan lyn dan keluarga tabahlah kaliann..mungkin ini suratan takdir yg dah tertulis..baby kimi sudah berjanji hanya sebulan dia dpt menemani kalian di dunia..tapi yg pasti syurga tptnya di akhirat...begitu juga manja...mereka akan sentiasa mendoakan kalian sekeluarga...

Al Fatihah..Amin...


19 comments:

rasp said...

Al-Fatihah...
sedih betul i baca hal nie sis...
smoga keluarga arwah tabah menghadapi dugaan dariNya Yang Maha Esa....

Asz said...

aqish .. i sgt2 sedey ... baru je baca stat lyn kata kimi demam ... x sangka pulak sampai jadi camni ... sob .. sob ...

anw, Alfatihah buat baby kimi .. moga damai disana ... Amin!

Mama Hanim said...

Ya Allah.. sedihnya baca..

Semoga keluarga arwah sentiasa redha dgn ketentuan Allah itu..
Al- Fatihah..

mamaadam said...

Allahuakhbar sedihnya...tabahlah keluarga baby kimi..saya pun baby baru sebulan lebih, sebaya agaknya ngan baby kimi..Ya Allah kuatnya dugaan ni, kalau saya mungkin tak mampu hadapi.,

makdara terdiva said...

aduhaiii..syahdu membacanye..

alfatihah buat baby kim & manja..

semoga siibu & keluarga tabah menghadapi ujian dari-Nya

Noorul Wawan said...

al-fatihah.
Allah lebih menyanyangi Kimi.
Moga keluarga tabah hadapi dugaan.
Pasti ada hikmah di sebalik dugaan ni.

Kebencian_Maharaja said...

semoga diberi kesabaran buat keluarga anakanda tersebut..........

nasazfrog... said...

sebak la dengar kabar berita ni,, apapun kita doakan agar si ibu tabah menempuhi dugaan ini.. al-fatihah.

Aiza Azril said...

Al-Fatihah....tersentuh betul baca entry kali ni, semoga keluarga arwah baby kimi terutamanya ibu kimi sabar menerima ujianNya ini...nak menangis dah ni!

*ayu the sun* said...

al-fatihah..
T.T

AQisH said...

kengkawan semua..terima kasih di atas ucapan dan doa anda sekalian..

tudung kepala said...

moga ibunya tabah. sgt sedih.

lily lotus said...

sedihnya. 2 kali dugaan berat utk dia..semoga dia terus tabah..alfatihah

CeqNa said...

Allah menguji orang2 yang terpilih... Smoga Kak Lynn tabah hadapi dugaan ini... Semua yang Dia buat ada hikmahnya... tumpang sedih kerana kenal dan faham situasi kak Lynn... Al Fatihah utk baby Kimi dan Manja... Amin.

makcikkantin said...

salam singgah,

besarnya dugaan lyn...harap2 di kuatkan semangat lyn..alfatihah buat kedua2 anak beliau

Mksuzana said...

:(((...al-fatihah......semuga ibu dia tabah menghadapi dugaan ni...

~ Lady ell ~ said...

al-fatihah..
tak tau nk ckp apa dah..sebak rasa membaca kisahnya.bergenang airmata..:(
semoga lyn dn keluarganya tabah..

Dee said...

al-fatihah utk arwah baby kimi..utk lyn..harap tabah ye..if it's happened to me..x taulah nk ckp camana..

4 Kay-E said...

Takziah kepada keluarga baby kimi...
AlFatihah ..
Sedih baca entry ni....